Kesetiaan ♥

Assalamualaikum ! Hey hey awok semua . Sihat ?


Haha , betul tak ? Betul tak ? Next time aku nak update '#Via' sekali . Takde orang nak komen dan marah-marah . Ohgosh . Benda dah lama jangan ungkit . Hihi . So , kecewa tak MALAYSIA kalah ? Jangan risaulah , siapa sayang Malaysia , bagi dia Malaysia always THE TOP . Kan kan ? Sayang Malaysia :*
Pengadil Korea yang 'disayangi' tu memang 'adil' kat padang semalam. Booo :P

Hey , tadi ada problem . Well , pasal kawan . Ouh cukup , I'm tired . Takkan aku nak melayan kau je. Kau suruh aku block facebook kau and account lain kau , jangan tegur kau , aku tak patut kawan dengan kau . WhaThe ? Pasal benda kecil ni . Kau ni benci diri kau segala bagai . Please , buang EGO dlm persahabatan . Kau tunjuk EGO kau , dengan mudah aku serlahkan keegoan aku . Sorry , aku surrender sebab aku dah penat dalam pergaduhan . CHILDISH . Bila aku dapat kawan yg betul2 kawan . Sekarang ni aku cuba menjaga hati kawan . Tapi , bila dengan kau , aku always emosi. Aku tak pernah paham . Orang kata ,

Jika kita bergaduh dgn seseorang , lebih dalam kita mengenali dia 

Tapi , tapi kenapa __ .. Aku masih tak kenal kau . I'm begging you . Stop being like this just because this insane things . Ya Allah , mana aku nak cari KAWAN SAMPAI SYURGA . No worry Nurin , Baru form 2. Huh :')


Kau boleh terima ? Seriously, aku rasa 'normal' kawan dengan kau . Hahaha . Apakah ?
Kawan , perkataan 'SORRY' takkan cukup kalau benda yang kau buat tak boleh dimaafi dan boleh ingat sampai ke tua . Tapi , nak buat cam mana , AKU SAYANG KAU. Hahaha xD


Apa perbandingan dia cenggini . Ada patut beg plastik . Haha, tak boleh blahh .
Takpelah , tapi memang BETULkan ? xD

Okay , let's talk this over . It's not like we're dead . Avril Lavigne , dia memang paham perasaan aku . Hahaha . Yeyeah , esok gi jalan - jalan . Hihaha . Tetiba je . Next year , PMR menyusul . Struggle habis-habisan lah . Almaklumlah , batch terakhir . kan kan ? Memang banyak tumpuan ah daripada cikgu . Jangan cikgu yang elok-elok lembut tahun ni , tahun depan jadi serigala jadian. Wuhaha . Goyang kaki menggigil gila. Cikgu , merayu sangat sangat ni , jangan jadi STRICT GILA . Saya yakin saya boleh .

Let's talk about friend back . Statement kat dalam gambar kat atas ni . Aku rasa ramai yang mengalami masalah kawan akan cakap benda tu . Tapi,pernah kita fikir , yang kita pun buat juga. Beb , jangan tuding jari kat orang . Jangan salahkan orang lain , sedangkan kita pun sama . Malu tau. Malu lah sangat ~ (tgn ke bahu mata ke atas) Hahaha .
I'm trying to be a BEST FRIEND . 

Alolo , sweetnya ayat kat atas ni . Haiseh , seriously __ ... Nak se'sweet' ni ! Hihi .
Tapi aku rasa , ini antara kawan lelaki dan perempuan . Huwaa >,< 
Nak jadi cenggini . Hihi .

“Seandainya engkau bertemu seorang kawan yang sanggup bersusah atas nama kesetiaan, mendahulukan atas nama kebajikan, menyimpan keaibanmu atas nama kejujuran, menegur kelemahanmu atas nama kebaikan, memendam rasa terkilan demi menjaga perasaan, ketahuilah bahawa dia bukanlah seorang kawan tetapi seorang saudara & sahabat sejati yang sukar di cari ganti…”

Alala . Sweetnya . Ya Allah , suka betul lah ayat kat atas ni  Indah dunia kut dapat kawan cenggini . Nak pilih kawan memang susah . Kebanyakan orang kata , kawan sekolah rendah adalah yang terbaik . Tapi sebenarnya tak . Kita masih kurang matang . Aku rasa , sekolah menengah lah kita dapat kawan yang terbaik . Banyak dugaan , banyak cabaran . Air mata pun boleh jatuh hanya sebab kawan . Itu baru KAWAN . Kawan bukan bawak men congkak , keting-ting segala bagai . Hahaha . Tapi cenggitu sweet gak . Huwahahaha xD

“Pada hari itu(akhirat) sahabat-sahabat karib, setengahnya akan menjadi musuh kepada setengahnya yang lain, kecuali orang-orang yang persahabatannya berdasarkan taqwa (iman dan amal soleh).”  Surah Az-Zukhruf ayat 67.
Ya Allah , nak nangis la baca sepotong ayat Al-Quran ni . Aku nak dapat kawan yg terbaik . In sha Allah  
Terang - terang , dlm Quran pun ada mengatakan . Hemm , patutlah susah kan sahabat sejati nak dicari . Kesabaran yang tinggi menggunung. Fiuh fiuh . Tiup jauh jauh EGO yang tinggi terhadap kawan . Ramai sahabat nak sahabatnya berkorban demi dia . Tapi kita sanggup tak berkorban untuk mereka. Tepuk dada anda dan tanyalah . Hoho . 

Tadi kan kan , search dictionary online . Terjumpa pula ni . Kamus bergambar lagi . Wuhaha .


TUHAN aturkn antara kita 1 pertemuan ditetapkn 2 hati. Dalam 2 hati diberikn 3 rasa :

SAYANG, KASIH & KASIHAN. Dalam 3 rasa itu dselitkn 4 tujuan: 
BERKENALAN, BERTEMAN, BERKAWAN, & BERSAMA. Dalam 4 prkara itu tersembunyi 5 perkataan, iaitu:
TEMAN BAIK SELALU DI SISI. Dalam 5 prkataan itu trsmbunyi 6 impian iaitu :
SAYANG,KEKAL,SETIA,MNGERTI,MENGHARGAI,& MENGINGATI. Dalam 6 impian itu trsimpul 7 huruf keramat iaitu :
“SAHABAT”.

That's All, Semoga anda merahmati siapa yang baca post ni . ILOVEYOU :* Gedik kejap . Kbye.

♥ Thanks For Reading ♥