Mencari Sahabat Until Jannah ♥

Assalamualaikum . Hye Hye ^^
Macam mana hari ni ? Okay ? Solat tinggal tak ? Jaga solat okay . In shaa Allah , Allah jaga kita juga .

Harini , full chat with Adibah Bashir :* Haha . Sayang kawan aku sorang ni . Tadi , kiteorang dah rancang nak jadi rapat . Haha xD  Kami budak - budak . But , I hope it will happen :')
Kesian dia tadi ada masalah , aku mampu tolong sembuhkan hati dia sikit je . Tu pun , ade ke tidak ? Hihi .
Even banyak masalah datang , Allah ada . Remember it . Better , takpayah terima , kawan .

Tyme chat tadi , Aku tetiba kata camni kat kawan aku ni "Next year kau rapat dgn aku" dan mulalah gila gila kami . Hahaha xD


Tabiat tabiat . Aku harap lah dapat rapat dengan dia macam form one dulu . Form 2 ni tak sama kelas , form 3 pun tak sama kelas . Well , we'll see next year mcm mana nak together - gether dengan dia . Aku pun pelik bila dia kata muka dia SERIOUS ? Hey , Perangai kau buat aku selesa lah . Kau comel , macam Nemo yg aku minat tu . Comel jea . Weh , weh . Jangan kembang sekembang kembang bunga rafflesia. Wohoho . 

Actually , it doesn't mean aku nak lupakan kawan lama yg aku sayang sangat . Hey , budak yang lahir pada sembilansembilan . Aku sayang kau kawan :*
Jyeahh ! Hahaha

Yeah , tu yang aku nampak kat SI DIBOT ni . Tapi hey , aku takkan pernah mencari keburukan dia . Kalau dia ada buat salah . In shaa Allah aku betulkan . Kalau aku alpa , leka , lalai , malas __ .. Ingatkan aku Kawan :') Hope takde sesiape yang marah . Aku mencari kawan yang memimpin aku KE SYURGA . Ya Allah , sungguh kalau aku dapat kawan camtu __ .. Sampai bila bila aku takkan jauh diri daripada dia , aku takkan pernah lepaskan dia :')

Nanti , bila aku dah besar . Seandainya , aku pergi dahulu . Aku akan ucapkan kata - kata kat dalam gambar ni . Aku takkan biarkan kau sedih :')

Tapi kan , ade setengah orang yang allergic untuk berkawan dengan orang baik - baik . Pelik Bin Ajaib betul lah kan ? Haha . Tak payah pelik , sekarang dah banyak ;)

"Ish,taknaklah berkawan dengan dia ! Baik sangat lah! Asek kena tegur je , ni tak betul ! Tu tak betul ! Tah apa betul pun aku taktau ! Ish ai , rimaslah ! "

Okay ? Realitinya memang ada camtu kan ? Haha . Tak payah cakap oranglah . Berpandukan diri sendiri. Tengok dan lihat diri sendiri dulu , sebelum menuding jari kat orang lain . Contohlah , kita tengah berjalan - jalan dengan kawan - kawan kita . Tiba - tiba , kita terpijak najis . Ohgosh.  Mesti setengah kawan kita gelak dan biarkan kita uruskan sendiri , kan ? Mesti kita rasa dia lah kawan paling teruk kita pernah dapat? kan kan ? Tapi , kalau sahabat yang betul . Dia akan warning kita dulu , ada najis kat depan. Even kita pijak najis tu pun , dia akan tolong dengan apa cara sekalipun ;)

Last , kita mestilah berkawan dengan niat kerana Allah . Kalau kita kawan just untuk ber-happy happy , tolong tyme kita susah je __ .. Ouh , itu manusia berhak campak laut ;) Hahaha . Betulkan ? -,-'
Lagipun , sekarang dah ramai kawan TALAM DUA MUKA . Payah kalau ada kawan camtu . Hmm .

Saidina Umar Al-Khattab pernah berkata.. “nikmat yang paling berharga selepas nikmat Iman dan Islam, adalah memiliki SAHABAT yang soleh. Jika kamu mendapati kewujudan kasih sayang antara kamu dengannya, maka peganglah dia bersungguh-sungguh.”.

Yup , memang indah kalau dapat kawan yang soleh . Kita pun kena ubah diri kita betul tak ? Kalau nak dapat kawan yang baik dan soleh , kita pun mesti macam tu juga kan ? Dalam persahabatan ni , kita mesti pandai menjaga hati kawan . Kita mesti hormat mereka even sama umur . Jika kawan kita ada masalah , tolong dia selesaikan sedikit demi sedikit . Cukup lah sekadar yang mampu . In shaa Allah , suatu hari nanti akan dibalas lebih daripada itu . Okay bye ! :)

“Bersahabat dengan penjual minyak wangi, kita akan menerima percikan wangiannya, manakala bersahabat dengan tukang besi, percikan apinya akan mencarikkan baju kita.”

♥ Thanks For Reading ♥